داده‌ها

20ارديبهشتمعرفی دانشکده
  • 838
  • .
  • .

رسالت (Mission)
"دانشکده پرستاری به عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... (عج)، رسالت تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص، مؤمن، متعهد، انقلابی، کارآمد و روزآمد، با ویژگی صبغه نظامی، توانمند و آماده حضور در مأموریت‌های سپاه، سایر نیروهای مسلح و آحاد کشور از طریق آموزش، پژوهش و توسعه دانش در حوزه علوم سلامت، با تمرکز بر حرفه پرستاری را دارا است.
این دانشکده بر اساس اصول و ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی با پیشتازی در تولید دانش در حوزه علوم پرستاری به ویژه بهداری رزمی در تعامل مؤثر با سایر مراکز علمی در راستای تأمین نیازهای نیروهای نظامی و حفظ و ارتقای سلامت کارکنان سپاه، نیروهای مسلح و خانواده آن‌ها و ذینفعان برای تحقق چشم‌انداز خود تلاش می‌نمایند."

دورنما (Vision)
"به یاری خداوند تبارک تعالی و عنایت حضرت ولی‌عصر (ع) دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... (عج)  در راستای تحقق چشم انداز کشور و نیروهای مسلح، در افق1404 (ه.ش) دانشکده‌ای خواهد بود:
  1. دست یافته به بالاترین سطح علمی (آموزشی و پژوهشی) در زمینه علوم پرستاری و پرستاری نظامی در کشور.
  2. برخوردار از مراکز آموزشی و تحقیقاتی ممتاز، کارآمد و پیش‌رو در زمینه پرستاری نظامی و علوم پرستاری تراز جهانی.
  3. ارایه و تحقق الگوی خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای در حوزه‌های علوم پرستاری به ویژه پرستاری نظامی در سطح ملی و منطقه.
  4. برخوردار از هیئت علمی و نیروی متخصص، دانشمند، خلاق،  کارآمد و متعهد به اندیشه‌های انقلاب اسلامی و اخلاق حرفه‌ای در حوزه علوم پرستاری.
  5. توسعه نظام آموزش پرستاری نوین و خدمات سلامت به صورت هدفمند، سلامت محور، عدالت محور، پاسخ‌گو و مبتنی بر اخلاق پرستاری و آداب حرفه‌ای.

ارزش‌ها )Values(
التزام به تعالیم روح بخش قرآن کریم، اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام و کرامت انسانی.
  • التزام به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا... (عج).
  • تقویت روحیه انقلابی و روحیه جهادی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستیابی به چشم‌انداز دانشکده.
  • تعهد سازمانی و فردی به ارزش‌ها، اخلاق و موازین اسلامی در زمینه آموزش، پژوهش و خدمات پرستاری.
  • رعایت اخلاق و آداب حرفه‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی و تلاش برای نهادینه سازی آن در حوزه علوم پرستاری.
  • پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری در رفع نیازهای سپاه، نیروهای مسلح، کشور و جهان اسلام و فعالیت‌های بشر دوستانه.
  • تفکر راهبردی و نظام‌مند در حل مسایل، تقویت و ترجیح فعالیت‌های جمعی بر تلاش‌های فردی در کلیه سطوح منطبق بر اسناد فرادستی ملی (چشم انداز، نقشه جامع علمی، نقشه جامع سلامت و سیاست‌های ابلاغی).
  • تکریم دانش آموختگان نخبه، پژوهشگران و اساتید متدین، متعهد، متخصص به مثابه سرمایه‌های اصلی دانشکده.
  • تقویت، ترویج و ترجیح فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در سطح سپاه، سایر نیرو های مسلح، ملی، منطقه‌ای و بین المللی.
  • رعایت عدالت در تخصیص منابع و فرصت‌های آموزشی و پژوهشی برای گروه‌های آموزشی، شایسته سالاری در انتصابات.
  • استفاده بهینه از منابع و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشکده و تلاش در جهت خوداتکایی و خودکفایی سازمانی و ملی.
باورها
اساتید متعهدند که آموزش به دانشجویان را با تمرکز بر "ارتقای سلامت" مددجویان به عهده گیرند و تسهیلاتی فراهم آورند تا دانشجویان مسئولیت یادگیری خود را به عهده گرفته و توانایی آن را پیدا کنند تا مددجویان را در کسب بالاترین حد سلامت و بهروزی یاری دهند.
  • تربیت نیروی انسانی دراین راستا باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان نسبت به حرفه خود تعهد داشته و قادر باشند خدمات را در عرصه‌های گوناگون و در محیط‌ها و شرایطی که بطور مستمر در حال تغییر هستند ارایه دهند.
  • تربیت نیروی انسانی در این راستا باید با استفاده از فن‌آوری‌های جدید صورت گیرد و به گونه‌ای باشد که تفکر انتقادی در آنان رشد کرده و توانایی ارایه خدمات مناسب، ادغام تحقیقات، آموزش بالینی، آموزش به همکاران، آموزش به مددجویان و مدیریت در محیط‌های گوناگون را با در نظر گرفتن مقطع تحصیلی داشته باشند.
  • ارتباط بین دانشجویان، کارکنان دانشکده، پرستاران بالینی، سایر حرف علوم پزشکی و اساتید باید مبتنی بر رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی، مذهبی، فردی و فرهنگی بوده و بر اساس احترام به یکدیگر روابط سالمی را در محیط آموزش تئوری و بالین برقرار نمایند.
  • دانشجویان و اعضای هیئت علمی همواره باید تلاش کنند تا به اهداف مشترک سازمان که در رأس آن‌ها "ارتقای سلامت در بالاترین حد سلامت افراد و در نهایت توسعه سلامت جامعه" است، دست پیدا کنند.
  • تحقیقات باید بر اساس نیاز جامعه و سازمان بوده و با مشارکت ذینفعان صورت گیرد.
  • هدایت برنامه‌های آموزشی، تحقیقات و تولید علم باید به گونه‌ای باشد که دانش آموختگان بتوانند با برنامه‌ریزی‌های مناسب آموزشی و مداخلاتی در جهت بهبود سبک زندگی (Life Style)، آموزش مهارت‌های زندگی (Life Skills) و بهبود کیفیت زندگی (life Quality of) مددجویان با رویکرد جامع‌نگر بکوشند.
  • دانش‌آموختگان باید بتوانند در حیطه‌های حرفه‌ای خود به عنوانِ داور و مشاوری مورد اطمینان، مورد مشورت قرار گیرند و نظرات جامع و مبسوطی ارایه دهند، برای حل مشکلات سیستم برنامه‌ریزی کنند، مدیریت مراکز را بر عهده گیرند و قدرت پایش خدمات ارایه شده را برای تضمین کیفیت دارا باشند تا اطمینان پیدا کنند که بهترین خدمات در جهت "ارتقای سلامت به مددجویان" ارایه شود.
اهداف
توسعه آموزش مبتنی بر مبانی اخلاق پرستاری و معرفت‌شناسی به منظور تربیت پرستار پاسدار موظف؛
  1. ارتقاء و بهره‌گیری از توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان؛
  2. توسعه ارتباطات سازمانی و فرا سازمانی؛
  3. ارتقای نظام ارزشیابی اساتید، دانشجویان و کارکنان؛
  4. ارتقاء نظام جامع اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی؛
  5. توسعه رویکردهای نوین و اثربخش آموزشی؛
  6. توسعه شاخص‌های اخلاقی و معنوی در حوزه آموزش، پژوهش و اجرایی؛
  7. اصلاح فرآیند جذب و بهینه‌سازی نیروی انسانی؛
  8. کاهش فاصله آموزش تئوری وعملی؛
  9. اصلاح ساختار و فرآیندهای اداری مالی؛
  10. توسعه صبغه نظامی درفرآیندهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی؛
  11. بهبود و ارتقای رضایتمندی از خدمات آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و اجرایی؛
  12. اصلاح و توسعه ساختار و فرآیندهای مراکز اقماری.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
1399/11/1 چهارشنبه
آدرس دانشکده پرستاری:
تهران- میدان ونک- خیابان ملاصدرا- خیابان شیخ بهایی جنوبی- جنب مسجد بقیه الله (عج)- کوچه شهید نصرتی- دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)- ساختمان پیامبر اعظم(ص)- طبقه ششم- یال شرقی- تلفکس:886000
47

ساختار و مراکز

لینک های مرتبط

مجلات دانشگاه

.کلیه حقــوق این وبسایت بــرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله محفوظ می باشد